? ??????????????Music Falls off the Page? ????? ?? ???Rating: 4.3 (34 Ratings)??7644 Grabs Today. 34052 To
tal Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????BoomBox? ????? ?? ???Rating: 4.5 (23 Ratings)??5775 Grabs Today. 24827 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Friday, February 25, 2011

MENGIMBAU PERSEMBAHAN PELAJAR 2010

Cik Syahira merupakan seorang guru pelatih yang telah ditugaskan untuk membuat laporan tentang tarian dan alat muzik. Beliau telah memilih untuk membuat pembentagan pada hari Rabu petang. Pembentangan ini telah disaksikan oleh pelajar-pelajar SMK Ampang Pecah Bestari di dataran perhimpunan melalui beberapa persembahan daripada pelajar yang telah dilatih oleh beliau.


Alunan muzik gamelan oleh sekumpulan pelajar menandakan pembentangan telah pun bermula. Mereka mengalunkan suatu rentak gamelan yang dinamakan ‘Lagu Perang’ pembukaan dan ‘Lagu Nongga’ pada penutup. Alunan yang sungguh mengasyikkan telah Berjaya memukau para pendengar.




Setelah itu, pembentangan telah disambung dengan persembahan rentak silat oleh pelajar yang terdiri daripada dua orang pelajar lelaki dan empat orang pelajar wanita dari tingkatan lima. Mereka berjaya mengakhiri rentak silat dengan penuh bersemangat.






Sebelum pembentangan diakhiri dengan alunan gamelan, sekumpulan pelajar telah mempersembahkan sebuah tarian di bawah bimbingan Cik Syahira.

0 comments: